Upravit stránku

MERO 1 představuje certifikovaný systém ručního ovládání, vhodný do mnoha typů automobilů. Mechanické zařízení převádí pomocí jedné nebo dvou pák pohyb pedálů na ovládací páčky pod volant. MERO 1 je systém náročnější na koordinaci jednotlivých ovládacích prvků a postupů a jeho ovládání může být fyzicky náročnější. Je proto dobré uvážit míru handicapu řidiče.

Certifikace a povolení ministerstva dopravy vám zaručí, že pro svůj vůz pořizujete spolehlivý mechanický systém.

Mechanické ruční ovládání MERO 1

Abyste si mohli být jisti správnou funkcí, provádíme běžný servis zcela zdarma po celou dobu životnosti systému. Pokud potřebujete k řízení ručního ovládání instrukce, rádi s vámi provedeme zkušební jízdu, nebo pro vás zajistíme „kondiční jízdu“ v autoškole, kde se naučíte systém MERO 1 správně používat.

Výhody a vlastnosti systému MERO 1

  • spolehlivé variabilní mechanické ovládání
  • certifikace, povolení ministerstva dopravy a homologace na mnoho typů automobilů
  • několik variant ovládání plynu
  • možnost získání příspěvků na ruční řízení díky legislativě
  • náročnější systém na koordinaci jednotlivých ovládacích prvků a postupů
Ovládání plynu a aretaci spojky můžete u systému MERO 1 volit dle potřeby. Napište nám a nechte si vypracovat cenovou nabídku zdarma!

 

Variabilní možnosti řízení

Zařízení montujeme s dvojí aretací spojky – pro její úplné vypnutí a s prokluzovou polohou pro rozjezd a jemnou manipulaci s vozidlem. Aretaci je možné také odpojit a tím nastavit sportovní způsob řazení. Variabilita zařízení umožňuje rovněž zvolit jednostupňovou rolničkovou aretaci spojky. Tato aretace se neodpojuje, je pouze možné zvyšovat a snižovat přítlak na rolničku. Tím volíme pevnou nebo jemnou přídrž ve vypnuté poloze spojky.

Ovládání plynu vám do vozu nainstalujeme v podobě páčkového způsobu z levé strany volantu, jako otočnou rukojeť na páce spojky a brzdy, nebo jako kroužkový elektronický plyn na volantu. V případě, že řidič potřebuje nahradit ovládání všech pedálů, doporučujeme dále alternativu v podobě ručního ovládání MERO 2a nebo MERO 3 s elektronickou spojkou, případně doplněné elektronickým kroužkem na volantu.

Základní varianty ručního ovládání MERO 1

MERO 1 – klasické uspořádání ručního systému

Klasické uspořádání ovládacích prvků. Vlevo je páčkový plyn – pohybem dolů se akceleruje, vpravo páka brzdy a spojky.

Klasické uspořádání ovládacích prvků. Vlevo je páčkový plyn – pohybem dolů se akceleruje, vpravo páka brzdy a spojky.

MERO 1 – s elektronickým kroužkem plynu

MERO 1 – s elektronickým kroužkem plynu
K ovládání plynu lze samozřejmě použít elektronický kroužek na volantu. Kroužek může být tlačný, posuvný kroužek svrchu, nebo zespodu volantu.

MERO 1 – spojka, brzda, plyn na jedné ovládací páce vpravo

MERO 1 – spojka, brzda, plyn na jedné ovládací páce vpravo
Na páce brzdy a spojky je motocyklová rukojeť, tudíž veškeré ovládání pedálů je na jedné páce. Často doplňujeme dalším páčkovým plynem na levé straně, podobně jako na obrázku. Uživatel tak může pro různé provozní situace volit jiné ovládání plynu (např. při parkování, couvání).

MERO 1 – ovládání plynu pomocí páčky ve tvaru L

Klasické uspořádání ovládacích prvků. Vlevo je páčkový plyn – pohybem dolů se akceleruje, vpravo páka brzdy a spojky.MERO 1 – ovládání plynu pomocí páčky ve tvaru L
Mechanická páčka plynu může být také ovládána přitahováním k volantu.

Prohlédněte si systém MERO 1 při řízení

Jízda s klasickým uspořádáním MERO 1 – vlevo páčkový plyn, vpravo spojka, brzda

Jízda s MERO 1 brzda, spojka a motocyklový plyn na páce vpravo

Nahoru